Sunday, 10 February 2013

Maulud ^^

Assalamualaikum ^^

Tak tau nk mula camner.. Hahaha...
Tapi malam ni nk citer sal perarakan Maulidur Rasul....
Memang suke la haritu sbb x payah blajar...
Nak larikan diri dari subjek BA je sbnarnye.. Huhu...
Maulud tu hari Khamis, so, start hari selasa, kitorang blatih la....
Memang rase x puas hati la, dgan guru pmbimbing xde, lelaki pulak,, entah la...
Pandai marah je, x pandai control lgsung...
Hari kedua blatih, ppuan mngalah la ngan lelaki, ikot je diorang...
Brape kali pusing padang entah.. Panas~
Esokan harinye, cg suh bkumpul pkol 7.30 pg, kononnye....
tapi, bergeraknye pkol 8.30 jugak...
Smpai kat tempat bkumpul, macam2 baju diorang pakai....
ade jugak yg klakar..  ter'over' pon ade...
Papepon, semangat tu penting kan... Niat pon pnting jugak.. Jangan semata2 nk btanding..
Otw berarak, memang semangat la,, tibe2 je barisan jadi straight, mase blatih, x la straight camtu sume...
Akhirnye smpai la kat padang besar, dah bnyak kontinjen yg smpai..
Pastu kan, ade kumpulan nasyid Now See Heart wat persembahan..
Suke giler2 r... Rase nk mlompat sbb nk tgok jelas... Boleh dgar je, xley tgok sbb ramai org sngat...
Smpai sini pulak.. Haish, lain yg nk citer, lain yg tulis.. Xpela..
So, majlis pun bmula la... Mula2 MB berucap pastu pnyampaian hadiah...
Dahla bmula ngan kategori sek.men dulu... Mmg bdebar la...
"tempat ketiga jatuh kepada.. Sek. Men. Agama Mahmudiah''
tempat kedua jatuh kepada Sekolah Menengah Kebangsaan Ajil''
"dan johan bg kategori sek men adalah...............kontinjen IMTIAZ!!!''
mase tu, drpd duduk, terus melompat.. Betapa hepinye...
Alhamdulillah :) syukurnye.... Berbaloi la berpanas mase blatih...
haha
ni gmbar2 time Maulud tu.. Ambik dari FB je kite.. huhu.. Kamera xley bawak...







Sampai di sini saje yep....
Wallahualam

Thursday, 7 February 2013

Tatkala Hati Ini Berbicara

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِ الرَّحْمَن اارَّحِيم

Ya Allah....
Kenapa hati ini semakin lalai?
Adakah sinar itu tidak muncul lagi dalam hatiku walau secebis?
Aku mohon Ya Allah....
Segerakanlah perjalanan sinar itu untuk cepat smpai dalam hatiku
agar ia dapat menjadi benteng hati ini Ya Allah...

Kuatkanlah hati ini Ya Allah...
Cekalkanlah hati ini Ya Allah... 
Bentengkanlah hati ini dengan sinar iman kepadaMu Ya Allah....

Ya Allah, andai Qalbu ini dibaluti dengan kasih kepadaMu, 
nescaya kemanisan iman yang selama ini ku cari akan kutemui..
Jangan biarkan jasad ini tenggelam di dalam gaung nafsu duniawi,
Putikkan keazaman yang utuh dalam hati ini.

Ya Allah...
Andai suatu saat diri ini jatuh tersungkur, 
Jangan biarkan mata ini buta untuk mencari landasan yang benar...

Ya Rabb,
Dengarlah bicara hati ini, 
Bacalah bisikan syahdu qalbu ini Ya Allah..
Dan..
Tetapkanlah skrip hidup insan ini...
 

Aku mohon, permudahkanlah setiap saat urusanku di dunia 
dan pastinya di akhirat kelak...
Dan ketahuilah...
Kasihku padaMu takkan pernah ada penghujungnya....